doctorcoropceanu@gmail.com
Experiența din spitale, dar și interacțiunea cu medicul, poate fi o experiență plăcută și nu una care să trezească doar emoții negative.

Experiența din spitale, dar și interacțiunea cu medicul, poate fi o experiență plăcută și nu una care să trezească doar emoții negative. În acest sens, Asociația ”Doctor Plus” a lansat prima campanie socială de promovare a importanței relației medic-pacient.

Solicitată de SHOK.md, președintele Asociației ”Doctor Plus”, Diana Coropceanu, medic neurolog-pediatru, a spus că, scopurile campaniei sunt dezvoltarea relațiilor de prietenie, colaborarea și încrederea reciprocă între medici și pacienți, care, de altfel, sunt și scopurile de bază ale Asociației pe care o conduce.

Mai multe detalii despre campanie, dar și ce mai urmează, citiți mai jos:

“Ne dorim să scoatem în evidență faptul că, un rezultat bun, în urma unei strategii terapeutice, poate fi obținut doar printr-o conlucrare și responsabilitate comună a medicului și pacientului. De aceea, în această campanie am mers cu sloganul ”Relația medic-pacient este fundamentul unui serviciu medical de calitate în beneficiul pacientului”.

Este o campanie socială de promovare a acestei relații destinată atât pacienților, cât și personalului medical.

Cernei

Din păcate, în ultima perioadă asistăm mai mult la anumite scandaluri și divergențe între medici și pacienți, învinovățiri reciproce etc., ceea ce știrbește atât din imaginea doctorului, precum și a pacientului. Totodată, lipsa unei relații de prietenie și parteneriat între medic și pacient lasă un anumit ”gol”, o ”răceală”, care poate influența pe viitor și calitatea serviciului medical.

Consider că, asemenea campanii sunt strict necesare pentru culturalizarea și responsabilizarea tuturor, iar reformele autorităților din sistemul de sănătate ar putea da o plus valoare acestor relații.

Mă bucur, că, deși această campanie a început doar prin internet, suntem susținuți de foarte multă lume. Am început cu copilașii și părinții acestora, care veneau la mine la consultație, iar acum, în această campanie, se implică și alte persoane, care ne trimit diferite poze făcute la alți medici. Și asta este bine, pentru că demonstrează dorința mai multor oameni de a contribui la dezvoltarea relației medic-pacient.

Un lucru important: pe copil nu-l poți impune să redea o atmosferă plăcută alături de un medic, în cazul în care aceasta lipsește. Iată de ce, fiecare imagine a campaniei noastre este reală, iar mesajul este transmis atât prin sloganul campaniei, cât și prin poza medicului alături de pacient.

În curând, vom produce și vom distribui aceste pliante și în formă fizică. Urmează și alte idei interesante”.Mirza

sursa

Articole de Diana Coropceanu

Articole de Mariana Luța